2011年1月30日日曜日

Branding

                                                                                                                                     photo:Nacasa & Partners Inc


F,CLIO continues to offer bags to cherish a lifetime with designs evocative of the warmth of the Italian sun and hand made by masterful craftsmanship.
In making its debut in Japan, the bag brand from Milan with “ITALIAN TREASURE” as its concept has opened its flagship shop in the Ginza.

Mr. Ryutaro Matsuura (Nomurakougei co.,ltd. Design Div), the designer of this noted shop’s interior.
As clients look for the kind of space in which each displayed item stands out while harmonizing with the brand concept, to highlight the colorful items different hand-made materials on a key of white are combined to realize the creation of a space with a feeling of warmth.

Particularly with the wood veneer, "LOHAS VIVO Oak pearl Color effect" made by dying rustic wood white by special dyeing is used. It is finished with a unique texture that brings about both the warmth of wood and colorfulness, and together with the stucco finish of the wall in a pearl color tone, completes a wall surface cohabited by gentleness and dignity.
An original, subdued and tranquil gold color is adopted for the stainless steel used in some parts.
Based on the brand concept, and by applying original hand-made finishes throughout in skillful combinations, the creation of a space splendidly in harmony with the concept is completed.
To pertinently sublimate the concept requested by the client without running ahead with just the design, and to delicately and dynamically embody the brand image in the space.
There can be seen glimpses of the branding of Mr. Matsuura's own work style as well.

                                                                                                                                                                                  
                                                                                                                                     
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イタリアの太陽のようなあたたかさを感じさせるデザイン、卓越したハンドメイド技術により、一生愛せる鞄を提供し続けるF CLIO。
“ITALIAN TREASURE”をコンセプトとするこのミラノ発のバッグブランドが日本初上陸するにあたり、フラッグショップとなる銀座店が開店した。

この注目ショップのインテリアを手掛けたのは㈱乃村工藝社のデザイナー、松浦竜太郎氏。
ブランドコンセプトと同調しながら商品の一つ一つが浮き立つ空間づくりがクライアントから求められる中、
色鮮やかな商品が引き立たせるため、ホワイトを基調とた異なるハンドメイド素材を組み合わせることで、
温かみのある空間づくりを実現させている。

特に突板に関しては、ラスティックな木を特殊染色でホワイトに染め上げたLOHAS VIVO OAK Pearl Color effectを採用。
木の温もりと色彩の両方を醸し出す独特な風合いに仕上がっており、バール調に調色した壁のスタッコ仕上げとともに、優しさと品格が同居する壁面を完成させている。


一部に使用しているステンレスも、派手さを抑えた落ち着きのあるゴールドカラーをオリジナルで採用。
ブランドコンセプトを基にオリジナル、ハンドメイドで製作した仕上げを至る所に施し、上手く組み合わせることで、見事にコンセプトと同期した空間づくりが完成している。



デザインだけが先走りすることなくクライアントが要求するコンセプトを的確に昇華し、ブランドイメージを空間で繊細且つダイナミックに具現化すること。

そこには松浦氏自身のワークスタイルそのもののブランディングも見え隠れする。













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